Jak kogoś przywitać

Jak kogoś przywitać

Niezależnie od tego, czy spotykasz się z kimś po raz pierwszy, czy chcesz rozpocząć rozmowę z osobą, którą znasz, przywitanie się z nią pomoże Ci ustalić repertuar. Jeśli spotykasz osobę, której nigdy wcześniej nie spotkałeś, lub jeśli przebywasz w środowisku zawodowym, pamiętaj, aby powitania zachować formalnie, aby brzmiało to bardziej uprzejmie i sympatycznie. Jeśli dobrze znasz tę osobę, możesz użyć bardziej swobodnych pozdrowień, ponieważ ją znasz. Oprócz werbalnego powitania możesz także użyć zachęcającej mowy ciała, aby druga osoba poczuła się komfortowo.

Używanie nieformalnych pozdrowień

Jeśli prowadzisz luźną rozmowę z kimś, kogo nie znasz dobrze, użyj „Cześć”, ponieważ jest to trochę bardziej formalne. Możesz użyć „Hej”, jeśli znasz tę osobę. Po powitaniu przejdź od razu do zwykłej rozmowy, aby mieć więcej czasu na rozmowę. Jeśli nie masz czasu na pełną rozmowę, mimo to przywitaj się z nimi, aby nie wyglądało na to, że jesteś niegrzeczny lub je ignorujesz.

  • Możesz na przykład powiedzieć: „Cześć Adam”.
  • Możesz także spróbować użyć słowa „cześć”, chociaż może ono brzmieć bardziej osobliwie lub slangowo.

Możesz zastosować też piękne powitania na dzień dobry, o których można było przeczytać na Hintigo

Ćwiczenie formalnych powitań

Jeśli nie znasz tej osoby zbyt dobrze lub jest ona Twoim przełożonym, podaj jej tytuł i nazwisko. W przypadku osoby, którą znasz bardziej, możesz zamiast tego użyć jej imienia. Witając się z nimi, używaj uprzejmego i przyjaznego tonu, aby czuli się mile widziani. 

  • Możesz na przykład powiedzieć: „Witam, panie Rafale” lub „Witaj Tomaszu”.

Odmiana: Jeśli nie spotkałeś wcześniej tej osoby, użyj „panie” lub „pani” zamiast jej imienia, aby brzmiało bardziej formalnie.

Ten artykuł potraktuj jako wstęp. W przyszłości na pewno go rozwinę. Warto dodać jeszcze przykłady dla nieformalnych powitań tak jak jest to w artykule fajne powitania na dzień dobry. Dla formalnych pozdrowień stworzę artykuł odnośnie przedstawienia się (jeśli osoba cie nie zna) oraz jak poprawnie prowadzić small talk.